نمایندگی پارسا سرویس

جنرال الکتریک – آاگ – مابه

021-۵۴۴۱۲۱۰۰

8 صبح الی 19

Untitled-1
زمان مطالعه: 3 دقیقه

دمای مناسب داخل یخچال

دمای مناسب داخل یخچال

یخچال بهترین وسیله برای نگه داری مواد غذایی است. در دمای مناسب یخچال، به راحتی میتوانید غذای خود را برای چند روز و حتی بعضی از مواد غذایی را برای چند هفته نگه داری کنید. قرار دادن غذا در دمای خنک به دوام بیشتر غذا و سالم ماندن آنها بسیار کمک میکند. رسیدن به دمای مناسب یخچال همچنین باعث جلوگیری از فاسد شدن غذا میشود.

وقتی که دمای غذای داخل یخچال شروع به گرم شدن و بیشتر شدن از ۵ درجه سانتیگراد کند. زمان خودنمایی باکتریها است. برای اینکه هم غذای با کیفیتی داشته باشید و هم از ریسک فاسد شدن غذا کم کنید، باید حتما دمای یخچال خود را طبق دمای پیشنهادی تنظیم کنید.

دمای مناسب یخچال چقدر است؟

دمای پیشنهادی برای بیشتر یخچالها کمتر از ۵ درجه سانتیگراد و دمای مناسب برای فریز کمتر از ۱۷- درجه سانتیگراد است. هرچند، در خیلی از مواقع دمای یخچال باید کمتر از ۵ درجه سانتیگراد و دما را باید بین ۲ تا ۳.۵ درجه سانتیگراد قرار داد. این درجه از دما باعث میشود بدون اینکه غذا یخ بزند آنها را در خنک ترین حالت ممکن نگه داری کنید.

چگونه دمای یخچال را اندازه گیری کنیم؟

میتوانید با خرید یک دستگاه دما سنج کوچک و ارزان قیمت از فروشگاه های لوازم منزل و قرار دادن دماسنج داخل یخچال به مدت ۲۰ دقیقه و چک کردن درجه دمای آن از دمای دقیق داخل یخچال خود مطمین شوید. آیا به دمای مناسب یخچال نزدیک هستید؟ اگر نه، باید تنظیم یخچال خود را دوباره تغییر دهید.

خیلی از زمانها نمایشگر یخچال، دمای داخل یخچال را به درستی نشان نمیدهد. شاید شما یخچال را بر روی دمای ۵ درجه سانتیگراد تنظیم کرده باشید ولی دمای واقعی داخل یخچال کمتر و حتی بیشتر از این باشد. و در خیلی از یخچالها که نمایشگر دما وجود ندارد، شما بدون داشتن دما سنج به هیچ وجه از دمای واقعی داخل یچخال آگاه نخواهید شد پس حتما به یک دماسنج مناسب نیاز دارید تا از سرد شدن و گرم شدن بیش از حد داخل یخچال جلوگیری کنید.

چگونه داخل یخچال را خنک نگه داریم؟

اگر احساس کردید که دمای یخچال گرم تر از حدی است که تنظیم شده و دمای خود را به سرعت از دست میدهد، انجام دادن موارد زیر میتواند به شما کمک کند که دمای یخچال را خنک نگه دارید.

اجازه دهید غذای شما خنک شود و سپس داخل یخچال قرار دهید. حرارتی که از غذاهای داغ پخش میشود میتواند به سرعت دمای داخل یخچال شما را بالا ببرد و باعث رشد باکتری شود. برای جلوگیری از این اتفاق، اجازه دهید که غذای شما کمی خنک شود و سپس داخل یخچال قرار دهید.

واشر درب یخچال را چک کنید. واشرهای موجود در درب یخچال باعث نگه داشتن دمای خنک داخل یخچال و چلوگیری از نفوذ گرمای بیرون به داخل میشود. اگر قسمتی از این واشرها ایراد دارد، سرمای داخل یخچال به راحتی خارج میشود، و خنک ماندن یخچال را دچار مشکل میکند.

درب یخچال را مرتب باز نکنید. هز زمان که درب یخچال را باز میکنید، شما اجازه میدهید که هوای خنک از یخچال خارج و هوای گرم داخل یخچال شود. پس، عادت ایستادن مقابل یخچال با درب باز و تماشا کردن داخل آن را کنار بگزارید و فقط زمانی که به چیزی نیاز دارید درب یخچال را باز کنید و سریع درب را ببندید.

یخچال خود را پر نگه دارید. دمای یخچال میتواند در زمانهایی که طبقات و کشوهای آن پر هستند برای مدت زمان بیشتری خنک باقی بماند. فقط توجه داشته باشید که داخل یخچال را بیش از حد پر نکنید که این کار باعث عدم چرخش هوای خنک داخل یخچال میشود.

دیگر مقالات این دسته بندی