نمایندگی پارسا سرویس

جنرال الکتریک – آاگ – مابه

021-۵۴۴۱۲۱۰۰

8 صبح الی 19

Untitled-1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

نکاتی برای تمیز کردن هود آشپزخانه

نکاتی برای تمیز کردن هود آشپزخانه

شما به خوبی میدانید که نظافت آشپزخانه و تمام وسایل داخل آن چقدر مهم است. تا به حال نکاتی برای تمیز کردن یخچال، ماشین لباس‌شویی و دیگر لوازم منزل به شما گفته ایم. در این مقاله میخواهیم نکاتی برای تمیز کردن هود به شما انتقال دهیم.

وظیفه هود گرفتن بو، بخار و دود تولید شده حین پختن غذا است. پس نظافت آن یکی از مسایل بسیار مهم است که هر چند وقت یکبار باید انجام دهید. با هر بار آشپزی و استفاده از هود، دود، بو وبخار تولید شده در حین آشپزی توسط فیلتری که داخل هود وجود دارد جذب میشود. پس از مدتی استفاده حتما متوجه شده اید دستگاه هود شما قادر به مکش و جذب بو به خوبی نمیباشد. این زمانی است که شما باید فیلتر هود را خارج کرده و به خوبی آن را بشویید.

فیلتر را از جای خود در بیاورید

اولین اقدامی که برای تمیز کردن هود باید انجام دهید خارج کردن فیلتر از داخل هود است.

سینک ظرفشوی را با آب داغ پر کنید

هر چقدر آب داغ تر باشد بهتر است. پس حتی اگر میتوانید مقداری آب جوش اضافه کنید. برای تمیز کردن چربیهایی که در طول زمان به فیلتر جذب شده است نیاز به دمای بالای آب است.

اضافه کردن مایع ظرفشویی و کمی جوش شیرین

از هر نوی مایع ظرفشویی که موجود است میتوایند استفاده کنید، اما اگر مواد شوینده قوی تری استفاده کنید نتیجه بهتری خواهید گرفت. به قدری از مایع شوینده استفاده کنید که آب کاملا کف کند و بعد از آن مقدار کمی جوش شیرین حدودا نصف لیوان اضافه کنید.

فیلتر هود را داخل آب قرار دهید

فیلتر را داخل آب قرار دهید و اجازه دهید که مواد شوینده کاملا به داخل کثیفی فیلتر نفوذ کند. لازم نیست که آن را مرتب از داخل آب در بیاورید و نگاه کنید، بهتر است برای ۱۰ تا ۱۲ دقیقه فیلتر را داخل مواد شوینده رها کنیم. اگر نیاز است میتوانیم مقداری آب داغ اضافه کنیم.

فیلتر را به خوبی بسابید

پس از اینکه اجازه دادید که مواد شوینده و آب داغ کاملا به داخل کثیفی فیلتر نفوذ کند وقت آن است که آن را از داخل آب خارج کنید و با استفاده از اسکاچ شروع به سابیدن تمام قسمتهای فیلتر کنید.

خشک کردن فیلتر

زمانی که فکر میکنید فیلترها کاملا تمیز شدن، میتوانید آن را با آب داغ آبکشی کنید و اجازه دهید که کاملا خشک شود.

در جای خود قرار دهید

پس از اینکه فیلترها کاملا خشک شدند، همانطور که با احتیاط آنها را خارج کردید وقت آن است که مجدد با احتیاط آنها را جای خود قرار دهید. توجه کنید که به درستی در جای خود قرار بگیرند.

بهتر است که هر چند ماه یک مرتبه این کار را دوباره تکرار کنید.

دیگر مقالات این دسته بندی