نمایندگی پارسا سرویس

جنرال الکتریک – آاگ – مابه

021-۵۴۴۱۲۱۰۰

8 صبح الی 19

Untitled-1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

نکات مهمی که باعث جلوگیری از خراب شدن غذا در ماکروویو میشود

[vc_row 0=””][vc_column][vc_column_text 0=””]

نکات مهمی که باعث جلوگیری از خراب شدن غذا در ماکروویو میشود

دستگاه مایکروویو در گذشته شهرت بدی پیدا کرده بود که میگفتند غذا را خشک میکند یا قسمتی از غذا سرد میمونه. اما دستگاه های جدید میتونه غذاهای خوشمزه رو در کمترین زمان برای شما آماده کنه،

البته در صورتی که از دستگاه درست استفاده کنید.

اینکه چطور غذا رو در ظرف قرار دهید، چقدر در ماکروویو حرارت ببینه حتی اینکه در چه ظرفی غذا رو قرار دهید میتونه بر روی کیفیت غذای شما تاثیر بزاره.ما بهترین روشها که معمولا در دفترچه های دستگاه دیده نمیشه، همچنین بعضی از دستورات کارشناسان مایکروویو برای تبدیل یک غذای بی مزه به غذایی لذیذ را در یک جا برای شما جمع کرده ایم.

۱-غذای خود را برای اینکه بهتر حرارت ببینه در ظرف پخش کنید

قرار دادن کل غذا در یک نقطه درون ظرف کاری اشتباه است ، این کار باعث میشه که داخل غذای شما آرام تر از بیرون و لبه های غذا حرارت ببینه. مخصوصا اگر دستگاه شما قادر به پخش حرارت به صورت صحیح نباشد.دستگاه مایکروویو اول روی غذا را گرم میکنه وبعد گرما را به داخل غذا انتقال میده .

پخش کردن غذا به شکلی که لایه نازکی در ظرف داشته باشید از سرد بودن داخل غذا و سوختن بیرون غذا جلوگیری میکنه. علاوه بر این سرعت پخت غذا را افزایش بده.

۲-صبور باشید و اجازه دهید غذا در دستگاه بماند

معمولا تا تایمر دستگاه قطع میشه، غذا را از داخل دستگاه خارج میکنیم. اما نگه داشتن غذا داخل ماکروویو بعد از خاموش شدن دستگاه برای چند دقیقه قسمت مهمی از مراحل پخت غذا است.

ماکروویو حرارت را از خارج به داخل غذا انتقال میدهد. بعد از اینکه دستگاه توقف کرد. گرما و حرارت به نفوذ خود به داخل غذا ادامه میده. پس کمی صبر کنید و اجازه بدید که داخل غذا کاملا پخته شود.

۳-غذا را در ظرف مربع شکل قرار ندهید

حالت ظرف غذا میتونه بر روی پخت غذا تاثیر مستقیم بزاره . غذا درگوشه ظرفهای مربع و یا مستطیل شکل نیاز به دریافت انرژی بیشتری از دستگاه داره .که باعث میشه غذا خشک و یا سوخته شه.

پس، دفعه بعد که غذایی را آماده میکندید. آن را در ظرفی گرد قرار دهید.

۴-قدرت دستگاه را چک کنید

برای اینکه سریع تر غذا را آماده داشته باشید، هیج وقت دستگاه را بر روی بیشترین توان قرار ندید . پخت غذا با بیشترین قدرت باعث میشه که غذا خشک شه و حتی قبل از اینکه داخل ان پخته شه بیرون غذا بسوزه .

. بیشترین دما را برای غذاهای اب دار مثل سوپها استفاده کنید.

. دمای کم را زمانی استفاده کنید که میخواهید غذای به جا مانده از قبل خود را مجدد گرم کنید.

۵-با زمان بندی دستگاه خود آشنا شوید

مدت زمان حرارت دادن به یک غذا در دستگاههای مختلف تفاوت دارند. در بعضی موارد حتی با انتخاب قدرت یکسان در دو دستگاه مختلف باید زمان بیشتری را منتظر ماند. اگر از دستگاهی استفاده میکنید که قبلا استفاده نکرده اید. تایمر دستگاه را بر روی مدت کمتری که پیشنهاد شده است قرار دهید و در صورت گرم نشدن به حد نیاز زمان ان را دوباره افزایش دهید.

۶-روی غذای خود را بپوشانید

قرار دادن درب پوش مناسب علاوه بر اینکه دستگاه شما را تمیز تر نگه میداره، باعث لذیذ تر شدن غذا نیز میشود.

از درب پوشهای مخصوص ماکروویو استفاده کنید که دارای سوراخهایی برای خارج شدن بخار غذا باشند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

 

دیگر مقالات این دسته بندی