نمایندگی پارسا سرویس

جنرال الکتریک – آاگ – مابه

021-۵۴۴۱۲۱۰۰

8 صبح الی 19

Untitled-1
دیسپنسر ماشین لباسشویی سامسونگ
زمان مطالعه: 5 دقیقه

تنظیم تایمر لباسشویی سامسونگ

  تنظیم تایمر لباسشویی سامسونگ از مهم ترین دغدغه ها و سوالات خریداران این دستگاه ها است. تایمر ماشین لباسشویی بخش بسیار مهمی است که مانند یک کنترل گر حرفه ‌ای، مراحل مختلف شستشو را زیر نظر دارد و به تنظیم قسمت‌ های اساسی ماشین لباسشویی می‌ پردازد. با کمک تایمر می‌ توانید از شست و شوی منظم و دقیق لباس‌ ها مطمئن شوید. در این مقاله قصد داریم تا در مورد چگونگی کارکرد قطعه تایمر ماشین لباسشویی سامسونگ، علت های خرابی تایمر لباسشویی و نشانه ‌های اختلال در عملکرد آن و همچنین آموزش مرحله به مرحله تنظیم تایمر لباسشویی های سامسونگ صحبت کنیم.

تایمر ماشین لباسشویی سامسونگ چگونه کار می کند ؟

نتظیم تایمر ماشین لباسشویی سامسونگ

تایمر ماشین لباسشویی قطعه ‌ای است که عملکرد دستگاه را در تمامی سیستم های شست و شو کنترل می‌ کند و دستور آب کشی، آب گیری، خشک کن، تنظیم دور سرعت و … را در دستگاه صادر می کند و اگر به هر دلیلی این قطعه کلیدی خراب شود، بدون شک دستگاه شما هیچ ناظر و کنترل کننده ای در پروسه شست و شو نخواهد داشت و برد الکترونیکی نیز اجازه روشن شدن ماشین لباسشویی را صادر نمی کند. این قطعه مجهز به دکمه یا دستگیره‌ ای است که به قطعه ‌ای به نام شفت وصل می‌ شود و وقتی این دکمه را فشار دهید یا دستگیره را بچرخانید می ‌توانید برنامه شست و شو را تنظیم کنید.

چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم ؟

صفحه نمایش لمسی ماشین لباسشویی سامسونگ جهت انجام تنظیمات

برای تنظیم تایمر ماشین لباسشویی های سامسونگ، ابتدا باید بدانید که تنظیم تایمر برای هر مدل ماشین لباسشویی سامسونگ ممکن است کمی متفاوت باشد. با این حال فرآیند کلی یکسان است. برای تنظیم تایمر لباسشویی های سامسونگ باید از صفحه کنترل پنل یا نمایشگر واقع در جلوی دستگاه، دکمه ای تحت عنوان TIME یا TIMER را که با علامت ساعت نشان داده می شود را فشار داده و کمی آن را نگه دارید. برای انتخاب و تنظیم زمان به دلخواه خودتان می ‌توانید از چرخ اسکرول، کلید های پیکان یا صفحه کلید روی نمایشگر استفاده کنید. روی تایمر ماشین لباسشویی سامسونگ عدد هایی را می ‌بینید که بسته به مدل دستگاه متفاوت هستند. این اعداد سه حالت سبک، معمولی و بسیار قوی را نشان می ‌دهند که باید بر اساس میزان و نوع لباس ها، آن را انتخاب کنید. با چرخاندن دکمه تایمر می ‌توانید زمان شست و شو را تنظیم کنید. بعد از این که زمان چرخه شست و شو را تنظیم کردید دکمه شروع را فشار دهید تا چرخه شست و شو در زمان تعیین شده شما شروع شود.

علائم و نشانه های خرابی تایمر ماشین لباسشویی

تنظیم کردن ماشین لباسشویی سفید

بروز هر گونه اختلال در عملکرد تنظیم تایمر لباسشویی باعث اختلال در کل فرایند شست و شوی لباس‌ ها خواهد شد. از جمله علائم ایجاد اختلال در عملکرد تایمر ماشین لباسشویی به شرح زیر است.

  • اختلال در عملکرد تایمر می ‌تواند باعث توقف لباسشویی در وسط چرخه شست و شو شود. ممکن است درپوش را باز کنید و هنوز آب در دستگاه را ببینید، که نشان می ‌دهد کار شست و شو تمام نشده است، اما کار نمی‌ کند.
  • در صورت مشاهده طولانی تر شدن چرخه شست و شو ممکن است مشکلی در عملکرد تایمر لباسشویی به وجود آمده باشد و مرحله شست و شو یا مرحله چرخش گیر کرده باشد و تا زمانی که دستگیره تایمر را به صورت دستی به مرحله بعدی چرخه بچرخانید، این کار تکرار شود.
  • عدم انجام یکی از مراحل، جا زدن یک مرحله و یا پریدن به مرحله بعد یکی دیگر از نشانه های خرابی تایمر لباسشویی است.
  • یکی دیگر از نشانه‌ های خرابی تایمر، بسته نشدن درب لباسشویی است. در بخش‌ هایی از چرخه شست و شو، درب برای جلوگیری از نشت آب قفل می ‌شود. اگر تایمر به درستی کار نکند، درب ممکن است قفل نشود یا قفل شود، اما پس از مدتی باز شود.

علت خرابی تایمر ماشین لباسشویی های سامسونگ

عوامل متعددی می ‌توانند مانع از عملکرد تایمر لباسشویی سامسونگ شما شوند. اولین مرحله برای تعمیر تایمر لباسشویی بررسی علت خرابی آن است. در ادامه می ‌خواهیم علت خرابی تایمر ماشین لباسشویی سامسونگ را مورد بررسی قرار دهیم تا پروسه تعمیر آن راحت ‌تر شود.

خرابی میکروسوئیچ

مهم ترین عاملی که می تواند باعث خرابی تایمر ماشین لباسشویی شود، اختلال در عملکرد میکروسوئیچ ماشین لباسشویی است. وظیفه اصلی میکروسوئیچ درب، حفظ امنیت کلی دستگاه است. به این صورت که پس از فشردن دکمه استارت ماشین لباسشویی این قطعه اطمینان حاصل می‌ کند که درب لباسشویی کاملا بسته شده است تا به تایمر پیغام شروع چرخه شست و شو را ارسال کند. اگر میکروسوئیچ خراب شود، تایمر شروع به کار نمی‌ کند. در این حالت باید پنل ماشین لباسشویی باز شده و عملکرد میکروسوئیچ بررسی شود تا در صورت وجود مانع، با تعمیر یا تعویض میکروسوئیچ مشکل حل شود.

خرابی هیدرواستات

   هیدروستات یکی از کاربردی ترین بخش های لباسشویی است و نقش مهمی را در لباسشویی ایفا می کند. وظیفه ‌ی آن کنترل کردن سطح آب ورودی به مخزن ماشین لباسشویی می باشد. زمانی که سطح آب در ماشین لباسشویی به مقدار معینی می ‌رسد، این قطعه، با ارسال پیام به تایمر و شروع جریان برق در آن، تایمر را به کار می‌ اندازد. اگر آب در دستگاه پر می‌ شود اما تایمر شروع به کار نمی ‌کند، احتمال می‌ رود که مشکل از این قطعه باشد.

خرابی شیر ورودی لباسشویی

   شیر ورودی آب برای تامین آب سرد و گرم به لباسشویی به‌ کار می‌ رود و دارای حداقل دو عدد شیر برقی است. اگر ماشین لباسشویی شما ظاهرا شروع به‌‎ کار می ‌کند، اما در هنگام پر شدن متوقف می ‌شود ممکن است مشکل از شیر ورودی آب باشد. برای تست تست شیر ​​ورودی آب با مولتی‌ متر ابتدا ماشین لباسشویی را از برق بکشید. شیر ورودی آب را پیدا کرده و خارج کنید. این شیر را احتمالا در پشت اتصالات شلنگ پیدا کنید. برای دسترسی به آن باید تمام یا بخشی از بدنه ماشین را بردارید.

ایراد در دکمه تایمر

   تایمر ماشین لباسشویی دارای دستگیره یا دکمه ‌ای است که این دستگیره به قسمتی به نام شفت متصل است. با چرخاندن دستگیره یا فشردن دکمه، برنامه مورد نظر برای تایمر تنظیم می‌ شود تا پس از این تنظیم با فشردن دکمه استارت، ماشین لباسشویی شروع به کار کند. ممکن است بنا به دلایل مختلفی همچون ساییدگی، شکستگی، استهلاک و هرز شدن، دستگیره یا دکمه تایمر دیگر به شفت متصل نباشد و با آن نچرخد، در این صورت یا لباسشویی شروع به کار نمی ‌کند یا تایمر ثابت می‌ ماند و گیر می‌ کند.

وجود مشکل در  پمپ تخلیه

   پمپ تخلیه ماشین لباسشویی به عنوان یکی از مهم ترین اجزای ماشین لباسشویی، پس از اتمام عملیات شست و شو، مسئولیت هدایت آب جمع شده را از طریق لوله خروجی به فاضلاب شهری دارد. در صورتی که این قطعه دچار گرفتگی یا مسدودی شود، پیام اتمام این مرحله به تایمر نمی ‌رسد پس تایمر ثابت می ‌ماند و لباسشویی روی همین مرحله می ‌ماند. در این شرایط اروری در صفحه نمایش ماشین لباسشویی نمایش داده می ‌شود که با توجه به معنای آن می‌ توانید از خرابی یا مشکل در پمپ تخلیه اطمینان حاصل کنید.

جمع بندی

   تایمر ماشین لباسشویی یکی از قابلیت‌ های مفید و کاربردی است که می ‌تواند به بهینه ‌سازی زمان و مصرف انرژی کمک کند. تنظیم تایمر ماشین لباسشویی کار ساده ‌ای است که با چند مرحله ساده قابل انجام می باشد. شما با مطالعه دستورالعمل‌ ها و راهنمای تنظیمات و پیروی از مراحلی که در این مقاله توضیح داده شد، می ‌توانید به راحتی تایمر ماشین لباسشویی سامسونگ خود را تنظیم کنید و از این قابلیت بهره ‌مند شوید. در این مقاله سعی کردیم کامل و مفید اطلاعات کافی در مورد تنظیم تایمر لباسشویی و دلایل خرابی آن ها در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

دیگر مقالات این دسته بندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *