نمایندگی پارسا سرویس

جنرال الکتریک – آاگ – مابه

021-۵۴۴۱۲۱۰۰

8 صبح الی 19

Untitled-1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

چرا یخ ساز یخچال به درستی کار نمیکند؟

چرا یخ ساز یخچال به درستی کار نمیکند؟

نوع یخ سازها میتواند با هم فرق داشته باشند اما همگی به یک صورت مشخص کار میکنند. هر نوع یخ سازی که در یخچال قرار داده شده باشد، چه مستقیم به شیر آب وصل شده باشد چه نیاز باشد که شما آب را در مخزن به صورت دستی پر کنید همگی نحوه کار و معمولا مشکلات مشابهی دارند.

نحوه کار یخ ساز

سه عامل مورد نیاز است تا یخساز یخچال شروع به ساخت یخ کند:

  1. وجود آب در مخزن یخ ساز
  2. دمای مناسب در داخل فریزر
  3. جریان برق

دمای مناسب برای شکل گرفتن یخ ۰ درجه سانتیگراد و کمتراست. وقتی که داخل یخ ساز یا فریزر به این درجه رسید، در مدلهایی که به لوله آب وصل هستند، آب به جریان افتاده و داخل یخ ساز میشود. در مدلهایی که شیر آب وجود ندارد، و نیاز است که آب به صورت دستی در مخزن ریخته شود، وقتی دما مناسب باشد و آب به اتدازه کافی در مخزن یخ ساز وجود داشته باشد یخچال شروع به ساخت یخ میکند. زمانی که آب کاملا یخ بسته شد، عملیات یخ سازی متوقف میشود و دما در حالت مطلوب جهت نگاهداشتن یخ ها باقی میماند.

مشکلات یخ ساز و دلایل آن

در خیلی زمانها پیش میاید که یخ ساز درست عمل نمیکند و شما با مشکلاتی مانند موارد زیر روبرو میشوید. در این مقاله سعی میکنیم که راه‌حلهای ساده برای رفع این مشکلات را به شما بگووییم.

تکه یخ های کوچک و توخالی

در مدلهایی که لوله آب منزل مستقیم متصل است به یخچال، آب داخل لوله به سمت شیر ورودی جریان پیدا کرده و وارد یخ ساز میشود. بعضی اوقات به دلیل مشکل در فشار آب و یا حتی مشکل در شیر ورودی آب، مقدار مناسبی آب وارد مخزن نمیشود و باعث میشود که تکه یخ های کوچک و تو خالی شکل بگیرند. میتوانید با چک کردن فشار آب ورودی به یخچال این مشکل را حل کنید. اما اگر مشکلی در فشار آب نمیبینند ممکن است در لوله یا شیر ورودی یخچال گرفتگی وجود داشته باشد که بهتر است جهت حل این مشکل با همکاران ما تماس بگیرید.

هیچ یخی ساخته نمیشود

خیلی از زمانها اتفاق میوفتد که یخ ساز هیچ یخی نمیسازد. یکی از این دلایل میتواند عدم ورود آب به یخ ساز باشد، که ناشی از یخ بستن شلنگ انتقال آب به یخ ساز است. اگر مشکل از یخ بستن شلنگ است، بهتر است ان را در حالت خود رها کنید تا یخ ان باز شود و آب مجددا جریان پیدا کند. دلیل دیگر عدم ساخت یخ میتواند در دمای بالای فریزر باشد که امکان ساخته شدن یخ وجود ندارد. که باید مجدد دمای فریز را تنظیم کنید.

دیگر مقالات این دسته بندی