نمایندگی پارسا سرویس

جنرال الکتریک – آاگ – مابه

021-۵۴۴۱۲۱۰۰

8 صبح الی 19

Untitled-1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

چیدمان صحیح غذا داخل یخچال

[vc_row 0=””][vc_column][vc_column_text 0=””]

چیدمان صحیح غذا داخل یخچال

چیدمان صحیح محصولات خوراکی داخل یخچال کاری بسیار حیاطی برای جلوگیری از پروش و شیوع باکتریهاست. قرار دادن صحیح غذا به شما کمک میکند که احتمال از بین رفتن غذا را به حداقل برساند.با انجام دادن پیشنهادات ما و نحوه صحیح چیدمان در یخچال به سلامتی خود کمک کنید.

طبقات بالایی

غذاهایی که نیازی به پختن ندارن، مانند کالباس وغذاهای مانده از قبل.

طیقات میانی

لبنیات مانند شیر، ماست و پنیر را میتوانید دراین طبقه قرار دهید

طیقات پایینی

این قسمت سرد ترین نقطه یخچال شما است، و جایی که گوشت خام و ماهی باید در این طبقه قرار گیرد. قرار دادن گوشت خام در این قسمت احتمال انتقال آلودگی را نیز کاهش میدهد.

کشو ها

سالاد و میوه را باید در بسته بندی خودشان و در داخل کشو های درب بسته قرار دهیم. همچنین کشو ها جای مناسبی برای جای دادن سبزیجات است.

قفسه های درب یخچال

دربها گرم ترین جای یخچال هستند و بیشترین هدر رفت سرما در این نقطه است. غذاهایی که شامل مواد نگهدارنده هستند را در این قسمت نگه دارید مانند ادویه جات، مربا و شربت.

رعایت نکات پایین را فراموش نکنید

  • تا جایی که میتوانید غذاهای خام را از غذاهای پخته فاصله دهید. غذاهای خام را همیشه در پایین ترین طبقه، برای جلوگیری از چکیدن آب گوشت و ماهی بر روی دیگر غذاهای پخته قرار دهید.
  • مراقب باشید که غذاهای تازه مانند سالاد و سبزیجات را در انتهای یخچال که سرد ترین جای آن ست قرار ندهید که باعث یخ زدن میشود.
  • کره و پنیر تازه نیاز نیست که در سردترین جای یخچال باشند. پس همانطور که قفسه های میانی را برای لبنیات پیشنهاد دادیم. لبنیات روزمره خود را میتوانید در درب یخچال نیز قرار دهید.
  • غذاهای پخته باید در ظرف و با درب بسته در داخل یخچال قرار بگیرند. همچنین غذاهای خام را نیز باید به صورت صحیح بپوشانید .
  • هیچ وقت غذای گرم را داخل بخچال نزارید، که این کار باعث بالا رفتن دمای کلی داخل یخچال و در نتیجه خرابی دیگر محصولات میشود.

امیدواریم با رعایت مواردی که بهتون گفتیم از غذاهای خوشمزه خودتون لذت ببرید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیگر مقالات این دسته بندی