نمایندگی پارسا سرویس

جنرال الکتریک – آاگ – مابه

021-۵۴۴۱۲۱۰۰

8 صبح الی 19

Untitled-1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

چگونه یخچال خود را اساسی تمیز کنیم؟

چگونه یخچال خود را اساسی تمیز کنیم؟

اگر شما تنها کالاهایی را خریداری میکنید که به آن نیاز دارید، وقتی که یخچال شما خالی است زمان بسیار خوبی برای تمیز کردن عمقی و اساسی یخچال است.

باید این نتکه را بدانید که یخچال مکان بنیادی برای نگهداری مواد غذایی است، پس از سلامت و نظافت یخچال خود مطمین باشید که باعث اسیب به خود و مواد خوارکی داخل آن نشوید.

آماده کردن یخچال برای نظافت

ابتدا تمام مواد خوراکی را از یخچال خالی کنید. بهتر است که مواد غذایی آب دار که احتمال خراب شدنشان بیشتر است مانند گوشت، مرغ، ماهی و دیگر غذاها را برای در امان ماندن از باکتریهایی که در فضای اتاق هستند داخل باکسی که از قبل آماده کرده اید قرار دهید، میتوانید داخل باکس را با یخ پر کنید.در زمانهایی که یخچال شما خالی شده و قبل از خرید هفتگی بهترین وقت برای انجام نظافت است.

شستشوی طبقات و باکس میوه جات

باکس میوه جات که در پایین یخچال قرار دارن و همینطور تمام طبقات یخچال را از جای خود خالی کنید. اگر مطیمن نیستین که چطور این کار رو انجام دهید، میتوانید دفترچه راهنمای یخچال را مظالعه کنید، این کار به شما کمک میکند که به صورت صحیح نیز آنها را در جای خود قرار دهید.

بعد از خارج کردن طبقات و باکسها باید با مواد شوینده و آب داغ شروع به شستن کنید.اگر طبقات از شیشه هستن بهتر است که اول اجازه دهید تا سرمای خود را از دست دهند و با دمای اتاق یکی شوند تا از احتمال ترک خوردن جلوگیری کنید. بعد از شتسن با مواد شوینده و آب کشیدن با آب داغ، اجازه دهید تا کاملا خشک شوند.میتوانید از مسواک یرای از بین بردن غذاهای به جا مانده بر روی درز و لولاهای طبقات استفاده کنید.

نظافت داخلی یخچال

حالا حواس خود را باید کاملا به نظافت داخل یخچال بدهید. از استفاده آب داغ بپرهیزید که باعث افزایش دمای داخلی یخچال میشود و زمان رسدند دمای داخلی به حالت استاندارد و قرار دادن مواد خوراکی داخل یخچال را عقب میندازد.

وقتی که طبقات در حال خشک شدن هستن زمان مناسبی است که شروع به نظافقت داخل بخچال کنیم. تکه پارچه ای تمیز ابزار مورد نیاز برای رها شدن از غذاهای چسبیده به بدنه داخلی یخچال است. پس با استفاده از پارچه‌ای تمیز و مقدار خیلی کم مواد شویده غیر شیمیای شروع به سابیدن و تمیز کردن کنید.

نظافت سطوح خارجی یخچال

حتما حواستون به دستگیره های یخچال باشد. به علت اینکه دستگیره ها مرتب در حال استفاده شدن هستن یکی از مهمترین قسمتهایی که باید تمیز کنید آنها هستند. پس با تکه پارچه تمیز و مقداری مواد شوینده چند منظوره میتوانید به راحتی کثیفی را از روی سطح یخچال مخصوصا دستگیره ها پاک کنید.

اجازه دهید تا یخچال خنک شود

باکس میوه و طبقات را بعد از اینکه مطمین شدید خشک هستند در جای خود قرار دهید. اگر یخچال شما دما را نشان میدهد، زمانی که دمای داخلی به ۵ درجه سانتیگراد یا کمتر رسید میتوانید مواد غذای را داخل یخچال بگذارید. اگر یخچال شما قابلیت سرما سازی سریع دارد بهتر است که آن را فعال کنید تا به دمای مورد نظر زودتر برسید.

حالا با قرار دادن خوارکیهای خوشمزه خودتون داخل یخچال تمیز از آنها لذت ببرید.

دیگر مقالات این دسته بندی