نمایندگی پارسا سرویس

جنرال الکتریک – آاگ – مابه

021-۵۴۴۱۲۱۰۰

8 صبح الی 19

Untitled-1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

نکاتی برای استفاده بهتر از ماشین ظرفشویی

نکاتی در مورد ماشین ظرفشویی

آیا میدانید وقتی ماده شوینده ندارید راه‌های دیگری نیز است؟ وقتی که ماشین ظرفشویی بوی بد میدهد چه کاری میتوانید اتجام دهید؟ و یا برای نظافت داخل ماشین ظرفشویی چه کارهای باید انجام دهید؟ و موارد بسیار دیگر که در این مقاله ما به آنها اشاره خواهیم کرد.

زمانی که مایع ظرفشویی ندارید

وقتی متوجه میشوید که مایع ظرفشویی مخصوص ماشین ظرفشویی تمام شده است و امکان تهیه در آن لحظه را ندارید و این نکته را به خوبی میدانید که نمیتوانید از مایع ظرفشویی ساده به علت تولید بیش از حد کف استفاده کنید، بهترین راه استفاده از مواد غیر شیمیایی، و به جای آن مواد طبیعی است که در منزل شما وجود دارد. کافی است که جوش شیرین را با مقدار بسیار کمی در حد چند قاشق مایع ظرفشویی مخظوط کرده و در مخزن ماشین ظرفشویی بریزید. وجود جوش شیرین علاوه بر شستشوی خوب ظروف از تولید کف بیش از اندازه داخل ماشین ظرفشویی جلوگیری میکند.

شستشوی راحت بدون آبکشی

دیگر نیازی نیست که قبل از قرار دادن ظرفهایتان داخل ماشین ظرفشویی آنها را آبکشی کنید و یا جداگانه از گزینه آبکشی دستگاه استفاده کنید. همیشه بطری اسپری که از آب و مقدار کمی مواد شوینده ظرفشویی داخل آن پر شده است دم دست خودتون داشته باشید. اگر ظرفهای شما خیلی کثیف است، قبل از اینکه داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید، به خوبی آنها را اسپری کنید. با این کار مواد شوینده به سرعت به داخل غذاهای به جا مانده بر روی ظروف نفوذ میکند و در حین کار کردن ماشین ظرفشویی به راحنی از بین خواهند رفت.

نظافت داخلی ماشین

فراموش نکنید که ماشین ظرفشویی نیاز به رسیدگی و حتی نظافت دارد. در دو مرحله میتوایند به راحتی داخل ماشین ظرفشویی را بدون هیچگونه آسیبی تمیز کنید. در مرحله اول مقداری سرکه سفید داخل کاسه ای ریخته و در قفسه طبقه بالایی ظرفشویی قرار دهید و ماشین ظرفشویی را بر روی داغ ترین درجه حرارت تنظیم کنید و دکمه استارت را بزنید. برای مرحله دوم، مقداری جوش شیرین در کاسه ریخته ولی اینبار در طبقه پایین ماشین ظرفشویی قرار دهید و حالت شستشو در کوتاه ترین زمان را فعال کنید. با انجام دادن این دو مرحله داخل ماشین ظرفشویی تمیز خواهد شد.

از بین بردن بوی بد

اگر پس از تمیز کردن ماشین ظرفشویی هنوز احساس میکنید که داخل ماشین ظرفشویی بوی بدی میدهد، کافی است داخل مخذن ماشین مقداری آب لیمو بریزید و در حالی که ظرفی در ماشین قرار نداده اید ماشین ظرفشویی را بر روی حالت بخار شوی تنظیم کرده و دستگاه را روشن کنید ، اجازه دهید که تا انتهای مرحله کار کند. این کار به کلی بوی بد دستگاه را از بین خواهد برد.

دیگر مقالات این دسته بندی