نمایندگی پارسا سرویس

جنرال الکتریک – آاگ – مابه

021-۵۴۴۱۲۱۰۰

8 صبح الی 19

Untitled-1
آموزش عوض کردن فیلتر جاروبرقی
زمان مطالعه: 4 دقیقه

فیلترهای جارو و برقی و نقش آنها

قبل از آموزش تعویض فیلتر جارو برقی، لازم است بدانید جارو برقی چند فیلتر دارند، هرکدام کجا هستند و چه نقشی دارند.

همان‌طور که در مقدمه گفتیم، فیلترهای جارو برقی کمک می‌کنند تا گرد و غبار و ذرات ریز که وارد جارو می‌شوند، به موتور نرسند و قسمت‌های مختلف دستگاه را آلوده نکنند. همچنین هوای خروجی را تمیز نگه می‌دارند. اگرچه دستگاه‌های قدیمی تنها یک فیلتر داشتند، اما جاروبرقی‌های جدید به‌طور معمول دو فیلتر دارند. یکی از آنها فیلتر معمولی گرد و خاک است که ذرات بزرگ‌تر را به دام می‌اندازد و معمولا در پشت کیسه جارو برقی تعبیه شده است. دیگری فیلتر هپا است که معمولا در پشت دستگاه وجود درد. فیلتر هپا خیلی موثر است و ذرات ریزی را که از فیلتر اول عبور کرده‌اند جذب می‌کند و مانع از پخش آنها در هوای خروجی از دستگاه می‌شود.

فیلتر هپا

در جاروبرقی‌های سطلی، فیلترها معمولا هپا و یا پارچه‌ای هستند و محل قرارگیری آنها در مخزن داخلی متصل به درب داخلی دستگاه است. با این حال، در برخی از مدل‌ها محفظه موتور داخل فیلتر قرار گرفته است.

تعویض فیلتر جاروبرقی آاگ

در نظر داشته باشید که هم درباره جاروی آاگ و هم سایر برند‌ها، ممکن است اطلاعات ارائه شده در مدل‌های مختلف دستگاه‌های هر برند، قدری با هم فرق کند. با این حال اصول کلی یکسان است و پیداکردن فیلترها نیز در هرکدام از برندها و مدل‌ها چندان سخت نیست. شما با یک بررسی سریع می‌تواند هر دو فیلتر را پیدا کنید.

در مورد جاروبرقی آاگ، برای تعویض فیلتر معمولی دستگاه، باید کیسه را خارج کنید. در پشت کیسه و قسمتی که به محفظه موتور متصل است، فیلتری را می‌بیند که با یک شبکه پلاستیکی پوشیده شده است. برای تعویض این فیلتر باید بخش پلاستیکی را جدا کرده و فیلتر را تعویض یا تمیز کنید و مجددا قسمت پلاستیکی را بگذارید.

فیلتر هپا در دستگاه آاگ در قسمت بالای دستگاه تعبیه شده و وقتی محفظه را باز می‌کنید کاملا در معرض دید است. یک دستگیره کوچک دارد که می‌توانید با استفاده از آن فیلتر را بیرون آورده و تعویض کنید. برای خرید فیلترهای جدید باید از نمایندگی فروش آاگ کمک بگیرید.

تعویض فیلتر جاروبرقی بوش

تعویض فیلترهای این نوع جاروبرقی هم شبیه آاگ است. به این معنا که فیلتر معمولی در پشت کیسه قرار دارد. فیلتر هپا نیز در بالای کیسه جارو است. هماند آنچه درباره سایر برندها گفتیم، اگر در کنار فیلتر کلمه w نوشته شده باشد، به این معنا است که فیلتر قابل شستشو است. اما اگر این حرف درج نشده باشد، لازم است فیلتر را با یک نمونه نو جایگزین کنید. برای این کار پس از خارج کردن کیسه، فیلتر را به آرامی بیرون آورده و پس از تمیز کردن، شستشو و تعویض به جای خود برگردانید. حتما لازم است هنگام تعویض فیلتر ماسک بزنید.

تعویض فیلتر جاروبرقی الکترولوکس

در ادامه آموزش تعویض فیلتر جارو برقی، به نحوه تعویض فیلتر الکترولوکس می‌پردازیم. جارو برقی‌های الکترولوکس دارای دو فیلتر هستند. یکی از آنها اسفنجی و آبی‌رنگ است و ذرات درشت‌تر را جذب می‌کند و دیگری فیلتر هپا است که ذرات خیلی کوچک را به خود گرفته و مانع از این می‌شود که ذات گرد و غبار و آلرژن‌های جمع‌آوری شده از محیط، مجددا با هوایی که از دستگاه خارج می‌شود، بیرون روند. فیلتر اسفنجی در بسیاری از مدل‌ها قابل شستشو است و داخل محفظه دستگاه قرار می‌گیرد. برای تعویض فیلترها ماسک بزنید و پس از خارج کردن کیسه یا محفظه آشغال، فیلتر‌ها را تعویض یا تمیز کرده و جایگزین کنید.

تعویض فیلتر جاروبرقی ال جی

جاروبرقی ال‌جی نیز مدل‌های مختلفی دارد و برخی از آنها شامل کیسه یک‌بار مصرف هستند و برخی دیگر، کیسه ثابت دارند. در هر دو صورت، باز هم شما با دو فیلتر گرد و خاک و هپا روبرو هستند که لازم است هر چند وقت یک‌بار تعویض فیلتر جارو برقی را انجام دهید. نحوه تعویض این فیلترها و تمیزکردن آنها نیز دقیقا مشابه فیلتر‌های برند‌های دیگر است.

هرچند وقت یکبار باید فیلتر جاروبرقی را عوض کرد؟

به طور کلی توصیه‌های انجام شده برای زمان تعویض فیلتر جارو برقی بسیار متفاوت است. در مورد فیلتر هپا، این زمان دو تا ۳ سال ذکر شده است. اما فیلتر گرد و خاک باید هر سه ماه یک‌بار و یا هر زمانی که تغییر رنگ دهد تعویض گردد. به طور کلی، زمان دقیق تعویض فیلتر‌ها وابسته به میزان مصرف دستگاه است. اگر به شکل روزمره جارو می‌کنید، آلرژی دارید، حیوان خانگی در داخل منزل نگهداری می‌کنید و یا با کفش روی فرش‌ها راه می‌روید، احتمالا با تناوب بیشتری باید فیلتر‌ها را تعویض کنید.

قانون کلی این است که زمانی که دستگاه به خوبی گرد و خاک را نمی‌کشد یا هوایی که پس می‌دهد پر از گرد و خاک است، زمان آن فرا رسیده که فیلتر تعویض شود. همچنین عود آلرژی بعد از جاروکشیدن و بوی کپک هم نشان‌دهنده پایان عمر فیلترها است.

سخن آخر

نحوه تعویض فیلتر جارو برقی در برندهای مختلف تقریبا یکسان است. با این حال در این مقاله ما سعی کردیم که روش تعویض فیلتر جارو را به طور دقیق در هر برند بررسی کنیم. هر دستگاه جارو برقی به طور معمول دو فیلتر دارد. یکی فیلتر گرد و خاک که در سر مکش جارو برقی و قبل از ورود به موتور قرار دارد و دیگری فیلتر هپا که هوایی را که از دستگاه خارج می‌شود تصفیه می‌کند و آلرژن‌ها، مو و گرم و خاک و… را می‌گیرد و یک هوای تمیز و قابل تنفس را بیرون می‌فرستند.

برای خرید فیلترهای جدید لازم است به نمایندگی برند جاروبرقی خود مراجعه کنید یا به شکل اینترنتی اقدام به خرید فیلترها کنید. علاوه بر ایت هنگام تعویض فیلتر لازم است ماسک بزنید.

از این‌که در مقاله تعویض فیلتر جارو برقی همراه ما بودید متشکریم.

 

دیگر مقالات این دسته بندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *