نمایندگی پارسا سرویس

جنرال الکتریک – آاگ – مابه

021-۵۴۴۱۲۱۰۰

8 صبح الی 19

Untitled-1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

وقتی که درب ماشین لباسشویی باز نمیشود چه کاری میتوانیم انجام دهیم؟

وقتی که درب ماشین لباسشویی باز نمیشود چه کاری میتوانیم انجام دهیم؟

مشکل در ماشین لباسشویی میتواند گرفتاریهای زیادی را برای ما وقتی روی آن برای شستن و خشک کردن لباس ها و ملافه های خود حساب کرده ایم ایجاد کند. مهم نیست شما چقدر از دستگاه خود مراقبت میکنید، بعضی اوقات پیش میآید که درب ماشین لباسشویی قفل میماند و باز نمیشود. خوشبختانه بیشتر مدلهای ماشین لباسشویی امکان آزاد کردن درب قفل مانده به صورت دستی را دارند و این امکان رو به شما میدهند که بدون نیاز به تعمیر درب ماشین لباسشویی را باز کنید.

ماشینهای لباسشویی درب از جلو، از مکانیزم قفل ایمنی درب هنگام فعالیت بهره میبرند و از امکان باز شدن درب هنگام چرخش جلوگیری میکنند، و لحظاتی بعد از اتمام شستشو و توقف چرخش ماشین لباسشویی قفل درب باز میشود. اما اگر پس از توقف ماشین لباسشویی قفل باز نشد و نتوانستید درب را باز کنید باید چه کرد؟ در زیر به بعضی از احتمالات و راه های حل آن اشاره میکنیم:

احتمالات قفل ماندن درب ماشین لباسشویی

مشکل در آبکشی

اگر پس از اتمام شستشو هنوز در مخزن لباسشویی آب باقی مانده است دستگاه شما مشکلی در آبکشی دارد که این باقی ماندن آب در مخزن باعث قفل ماندن درب ماشین لباسشویی نیز میگردد. شما میتوانید با تمیز کردن گرفتگی های فیلتر لباسشویی، آب موجود در دستگاه را تخلیه کنید و بعد از آن قفل درب باز خواهد شد. اما اگر آب به شکل کامل تخلیه نشد و مجبور هستید که به صورت دستی آب را تخلیه کرده و لباسهای خود را خارج کنید، قبل از آن حتما حوله ای خشک روی زمین پهن کنید و با طی و سطل آماده باشید. باز کردن گرفتگیها در فیلتر و تمیز نگه داشتن این فیلتر میتواند از بروز خسارت به قسمت آبکشی دستگاه جلوگیری کند.

سوییج فشار

این امکان نیز وجود دارد که مشکل در سوییچ فشار دستگاه باشد و برق همچنان در مدار جریان داشته باشد و جلوگیری کند از باز شدن درب ماشین لباسشویی. در این حالت میتوانید دستگاه خود را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در حالت خاموش قرار دهید و پس از آن برای باز کردن درب اقدام کنید.

کار کردن مداوم ماشین لباسشویی

اگر در مدت زمان کوتاه از دستگاه زیاد استفاده نمایید، دستگاه شما داغ میشود و این گرما باعث ایجاد اختلال در مدار برق داخل قفل ایمنی نیز میشود، باید توجه داشته باشید که باز کردن درب در این حالت میتواند به ماشین لباسشویی آسیب برساند و احتمال خراب شدن قفل نیز وجود دارد. حتما قبل از باز کردن درب ماشین لباسشویی در این حالت سیم دستگاه را از برق بکشید و با رها کردن ماشین لباسشویی و اجازه دادن به خنک شدن دستگاه در بازه زمانی چند ساعته این مشکل خود به خود حل خواهد شد.

حتما توجه داشته باشید و زمانی که در حال دستکاری درب قفل شده ماشین لباسشویی هستین باید بسیار احتیاط کنید. با کوچکترین بی احتیاطی ممکن است خسارت بد تری بوجود آورید و سبب هزینه بیشتری شوید.

دیگر مقالات این دسته بندی