نمایندگی پارسا سرویس

جنرال الکتریک – آاگ – مابه

021-۵۴۴۱۲۱۰۰

8 صبح الی 19

Untitled-1
کم شدن مکش جارو برقی
زمان مطالعه: 5 دقیقه

دلایل کم شدن مکش در جاروبرقی چیست؟

پایین آمدن قدرت مکش  جاروبرقی

جاروبرقی که مکش خود را از دست داده باشد دیگر به طور مؤثر کار نکرده و عمل تمیزکاری و مکندگی را به خوبی انجام نمی‌دهد. در حالت کلی، مشکلات رایجی که باعث کاهش مکش جاروبرقی می‌شوند عبارت‌اند از کثیف شدن فیلترها، مسدود شدن شلنگ‌ها و مجرای ورودی، آلودگی، گرد غبار و موی تجمع کرده روی رول‌های برس، پر بودن کیسه یا مخزن گرد می‌باشد.

خوشبختانه در اکثر موارد، تعمیر جاروبرقی که مکش ضعیفی دارد، ساده است. با دانستن چند نکته ساده و مؤثر می‌توان از کم شدن مکش جاروبرقی جلوگیری کرد. بدون شک همواره پیشگیری بهتر از درمان است، بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از افت مکش جاروبرقی، تعمیر و نگهداری منظم و انجام سرویس‌های دوره‌ای است.

تمیز کردن منظم فیلترهای  جاروبرقی از گردو خاک، آشغال و زباله بهترین راه برای اطمینان از حداکثر قدرت مکش است. در ادامه با علل مختلفی که منجر به کم شدن مکش جاروبرقی می‌شوند آشنا شده و برای آن‌ها راه‌حل ارائه خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

چگونه قدرت مکندگی  جاروبرقی خود را آزمایش کنیم؟

آزمایش یک  جاروبرقی که قدرت پاک‌کنندگی خود را از دست داده ساده  است. اگر حس می‌کنید جاروبرقی شما دیگر قدرت مکش و تمیزکنندگی سابق خود را ندارد، راهکارهای زیر را دنبال کنید. اولین قدم برای پیدا کردن منشأ مشکلات مکش، خالی کردن مخزن یا کیسه گردوغبار است. پس از بررسی کردن پر یا خالی بودن مخزن و کیسه، فیلترها، اتصالات شلنگ‌ها و رول برس را بررسی کنید.

فیلترهای قابل شستشو را بشویید و مجدد تست مکش بگیرید. حتی می‌توانید تست قدرت مکش را بدون فیلتر نیز انجام داده و نتیجه را مقایسه کنید. اگر مشکل همچنان وجود داشته باشد به ناچار باید در موتور  جاروبرقی به دنبال مشکل بگردید. بررسی مشکلات موتور نیازمند تست‌های تخصصی است و با دستگاه‌های خاصی انجام می‌شود. همکاران و تعمیرکاران متخصص ما در نمایندگی جاروبرقی الکترولوکس خوشحال می‌شوند که شما را در خصوص مشکلات موتور  جاروبرقی‌تان راهنمایی کنند.

 ۱. کم شدن مکش  جاروبرقی به دلیل پر بودن کیسه یا مخزن

اولین کاری که باید انجام دهید این است که مخزن یا کیسه گرد و غبار را از جای خود خارج کرده و بررسی کنید. طبق بررسی‌های صورت گرفته روی انواع  جاروبرقی‌های مدرن، جاروبرقی با کیسه یا مخزن پر با ظرفیت کاهش یافته ۳۰ درصدی کار می‌کند. بنابراین یکی از اولین علائم کاهش قدرت مکش جاروبرقی، پر بودن کیسه یا مخزن آن است.

پر شدن مخزن جارو برقی

همچنین بررسی‌های انجام‌شده در مورد  جاروبرقی‌هایی که در ایران به فروش می‌رسند نشان می‌دهد که  جاروبرقی‌های مخزنی حتی با پر شدن یک سوم از ظرفیت مخزن نیز دچار کم شدن قدرت مکش می‌شوند. بنابراین همواره پس از استفاده از  جاروبرقی مخزن آن را خالی کنید تا در استفاده بعدی دچار مشکل نشوید.

۲. فیلترهای کثیف و مسدود شده باعث مکش ضعیف خواهند شد

گرفتگی فیلترهای هوا دلیل اصلی افت توان و قدرت مکش  جاروبرقی و خاموش شدن موتور آن است.

اگر فیلترها کثیف یا مسدود شده باشند، تمیز کردن آن‌ها ضروری است. تمیز کردن فیلترها به نوع فیلتر موجود در  جاروبرقی شما بستگی دارد. انواع فیلترهای به‌کارگرفته شده در این دستگاه به شرح زیر هستند:

۱. فیلترهای قابل تعویض: بسیاری از  جاروبرقی‌ها دارای فیلترهای قابل تعویض هستند. برای حفظ قدرت ماکزیمم مکش، باید آن‌ها را به طور مرتب تعویض کنید.

۲. فیلترهای قابل شستشو: این فیلترها یک‌بار مصرف نیستند و قابلیت شستشو دارند. فیلتر را طبق دستورالعمل شرکت و برند سازنده از مکان قرارگیری خارج کنید، طبق دستورالعمل بشویید و سپس در جای خود قرار دهید. البته فراموش نکنید که فیلتر را قبل از قرار دادن مجدد در  جاروبرقی، خشک کنید.

۳. کم شدن مکش  جاروبرقی به دلیل مسدود شدن شلنگ و مجرای ورودی

تست کم شدن مکش جاروبرقی

یکی دیگر از نشانه‌های کم شدن مکش  جاروبرقی مسدود شدن شلنگ و مجرای ورودی است. گاهی اوقات یک توده مو یا یک شی بزرگ ممکن است در شیلنگ یا سیستم جریان هوای خلاء گیر کند. در این صورت باید قطعات مختلف و کیسه  جاروبرقی را جدا کنید تا علت انسداد را پیدا کنید. با استفاده از آب داغ یا یک چوب بلند، انسداد و گرفتگی داخل لوله مکش را بررسی کنید.

۴.  جاروبرقی هوابندی نشده است

خرابی و یا سوراخ شدن دهانه لوله یکی دیگر از خرابی های متدوال جاروبرقی می‌باشد که هوای مکش از دستگاه یا شیلنگ خارج می‌شود. در این حالت قدرت خلاء و مکندگی که توسط موتور تأمین می‌شود، به جای خارج شدن از دهانه لوله، از دیگر قسمت‌های لوله یا بدنه به بیرون نفوذ کرده و قدرت مکش را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. با قرار دادن دست خود در مسیر هوای ورودی و روی بدنه،  جاروبرقی را از نظر هوابندی بودن آن بررسی کنید.

۵. رول برس  جاروبرقی مسدود یا کثیف شده است

برخی از مدل‌ها  جاروبرقی دارای برس غلتکی موتوری هستند. اگر این قطعه چرخشی در جای خود نچرخد یا با مو در هم پیچیده باشد، قدرت مکش  جاروبرقی کاهش خواهد یافت. پس از روشن کردن  جاروبرقی به برس آن نگاه کنید و اگر برس به خوبی نمی‌چرخید، مشکل آن را برطرف کنید.

مکش از دست رفته  جاروبرقی؛ چگونه کم شدن مکش  جاروبرقی را تعمیر کنیم؟

متن جایگزین: تعمیر کم شدن مکش  جاروبرقی

پس از شناسایی دلیل اصلی از دست دادن قدرت مکش و خلاء، حل مشکل بسیار ساده خواهد بود.

  • فیلترهای جاروبرقی خود را به صورت مرتب و منظم، پس از هربار استفاده تمیز کنید. فیلترهای قابل شستشو را بشویید و فیلترهای یک‌بار مصرف را تعویض کنید. یکی از رایج‌ترین دلایل کاهش مکش یا قطع شدن متناوب موتور، گرفتگی فیلترها است. فیلتر موتور معمولاً در قسمت پشت و نزدیک اگزوز خلاء قرار دارد و فیلتر آلرژن نزدیک به مخزن یا کیسه گرد و غبار قرار گرفته است.
  • به طور مرتب کیسه زباله را تعویض کرده و مخزن جاروبرقی خود را خالی کنید.
  • شلنگ و لوله مکش را تمیز کنید تا مسدود نشود.
  • رول برس را تمیز کنید تا به خوبی سرجای خود بچرخد.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد کم شدن مکش  جاروبرقی صحبت کردیم و از نزدیک دلایل مختلفی را که باعث کم شدن مکش جارو برقی می‌شوند مورد بررسی قرار دادیم. متوجه شدیم که  جاروبرقی بنا به دلایل ساده و پیش پا افتاده‌ای قدرت مکش و ایجاد خلاء خود را از دست می‌دهد. همچنین متوجه شدیم که دلیل اصلی کم شدن مکش  جاروبرقی با انجام چند تست ساده قابل تشخیص است. در این مقاله با راهکارهای عملی، ساده و مؤثر برای برطرف کردن مشکلات و ایرادات رایج که باعث کم شدن مکش  جاروبرقی می‌شوند، آشنا شدیم.

حل مسائل مربوط به مکش ضعیف در  جاروبرقی معمولاً ساده است. شایع‌ترین دلیل کاهش قدرت مکش، انسداد در جریان هوای خلاء، پر شدن کیسه یا مخزن گرد و غبار، فیلترهای است. اگر مشکل از موارد ذکرشده نبود باید موتور و تسمه موتور مورد بررسی تخصصی قرار بگیرند. همکاران و تعمیرکاران ما در نمایندگی  جاروبرقی آاگ مشکلات مربوط به کم شدن مکش  جاروبرقی شما را به صورت تخصصی و با جزئیات بررسی کرده و مشکل آن را در اسرع وقت و در منزل برطرف می‌کنند. اگر به دنبال یک نمایندگی مجاز با تعمیرکارانی مجرب می‌گردید، می‌توانید به نمایندگی  جاروبرقی آاگ اعتماد کنید.

دیگر مقالات این دسته بندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *