نمایندگی پارسا سرویس

جنرال الکتریک – آاگ – مابه

021-۵۴۴۱۲۱۰۰

8 صبح الی 19

Untitled-1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

نحوه تمیز کردن اجاق گاز

نحوه تمیز کردن اجاق گاز

با وجود اجاقهای برقی در بازار ولی در کشور ما هنوز انتخاب اول مصرف کننده ها اجاق گازی است. یکی از دلایل انتخاب اجاق گازی، آسان بودن اسنفاده از آن مخصوصا در کم و زیاد کردن حرارت است، که نیازی به صبر کردن و رسیدن به حرارت لازم نیست و به محضی که شما درجه را تغیر دهید شدت گاز کم یا زیاد میشود و به حرارتی که شما نیاز دارید میرسد. اجاق گاز در خانه یکی از پر مصرف ترین وسایل میباشد که معمولا روزانه مورد استفاده قرار میگیرد. و حتما باید به نظافت آن توجه داشته باشید تا هم ظاهر زیبایی داشته باشد و از آن مهم تر با توجه به در ارتباط مستقیم بودن با مواد خوراکی باعث مسمومیت غذای شما نشوند.

هر چند وقت نیاز به تمیز کردن است؟

تمیز کردن اجاق گاز ارتباط مستقیم با دفعات مصرف شما دارد. اما یکی از اصلی ترین نشانه ها که به شما میگوید زمان تمیز کردن اساسی اجاق گاز است، تغیر رنگ گاز در زمان کار کردن از آبی به زرد یا نارنجی است. در غیر اینصورت تمیز کردن اساسی حداقل ماهی یک مرتبه کافی میباشد.

ما امروز نحوه تمیز کردن اجاق گاز با دو ماده کاملا طبیعی و غیر شیمیایی که در همه خانه ها به راحتی پیدا میشوند را آموزش خواهیم داد.

مواد لازم

  • دستکش فر
  • سطل متوسط
  • بطری اسپری
  • دستمال پارچه ای تمیز
  • سرکه سفید
  • جوش شیرین
  • مسواک و اسکاچ

ابتدا باید اجازه دهید که اجاق گاز کاملا خنک شود و با دقت، سپری روی اجاق گاز و سر شعله‌ایها را از جای خود در بیاورید، بهتر است که از دستکش فر استفاده کنید که اگر هنوز داغ هستند دستتان نسوزد.

سطل را از آب و سرکه پر کنید. میتوانید نصف سطل را آب و نصف بقیه را سرکه بریزید و سر شعله ها را داخل آن قرار دهید. اجاز دهید به مدت ۳۰ دقیقه داخل سطل قرار بگیرند.

در این مدت داخل بطری اسپری را از آب، سرکه و جوش شیرین پر کنید و روی سطح گاز اسپری کنید تا تمام سطح از مواد پوشانده شود. اگر سطح گاز خیلی کثیف است اجازه دهید تا مواد به داخل کثیفی کاملا نفوذ کرده و سپس با دستمال پارچه ای شروع به پاک کردن کنید.

پس از ۳۰ دقیقه سر شعله‌ایها را از داخل سطل خارج کنید و با استفاده از مسواک شروع به تمیز کردن همه قسمتهای آن کنید، همچنین باید با اسکاچ سپری های اجاق را کاملا یشوویید.

پس از اینکه با مسواک و اسکاچ همه قسمتهارو تمیز کردید لازم است که آنها را با آب داغ آبکشی کنید و اجازه دهید که کاملا خشک شوند.

وقتی که کاملا خشک شدند وقت آن است که آنها را در جای خود قرار دهید و با خیال راحت از اجاق گاز خود استفاده کنید.

دیگر مقالات این دسته بندی